ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΟΥ! Το στρες είναι ένα κτήνος με πολλά κεφάλια. Κόψ' τα από τη ρίζα!

Το έναυσμα Το πρόβλημα: Τρως ήρεμα το πρωινό σου και ξαφνικά το μάτι σου πέφτει στην εφημερίδα: «Μαζικές απολύσεις σε ιδιωτικό και δημό...


Το έναυσμα
Το πρόβλημα: Τρως ήρεμα το πρωινό σου και ξαφνικά το μάτι σου πέφτει στην εφημερίδα: «Μαζικές απολύσεις σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα». Πριν προλάβεις να πιεις άλλη μια γουλιά από το γαλλικό σου, έχεις ήδη καταρρακωθεί. «Αυτό το ονομάζουμε "έναυσμα"» σου λέει ο Adrian Wells, καθηγητής και κλινικός ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Manchester.

Λύσ' το: Αντί να τριγυρνάς στο γραφείο σαν την άδικη κατάρα, κόψε την ανησυχία σου από τη ρίζα, αφήνοντάς τη να ξεχαστεί. «Μην προσπαθήσεις να λύσεις το πρόβλημα, απλώς βγάλε το από το μυαλό σου», προτείνει ο Wells. Ο καλύτερος τρόπος για να παγώσεις μια νέα ανησυχία, είναι να επικεντρώσεις κάπου αλλού την προσοχή σου - είτε σε ένα άτομο είτε σε ένα απαιτητικό θέμα.

Ανησυχία για την ανησυχία
Το πρόβλημα: Το επόμενο στάδιο, η ανησυχία για την ανησυχία, είναι ακόμη χειρότερο. «Σ' αυτό το στάδιο αρχίζεις ουσιαστικά να ανησυχείς για το άγχος», αναφέρει ο Wells. Είναι φοβερά βλαβερό: ξεκινάς να σκέφτεσαι ότι το άγχος σου γίνεται ανεξέλεγκτο και τελικά χάνεις τον έλεγχο. Ξαφνικά η κατακόρυφη πτώση του χρηματιστηρίου περνά απαρατήρητη.

Λύσ' το: Για να αποτρέψεις την κρίση πανικού πρέπει συνεχώς να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι η ανησυχία και το άγχος είναι ακίνδυνα. «Δεν είναι το άγχος καθαυτό που είναι το πρόβλημα, είναι ο τρόπος που το αντιμετωπίζεις», αναφέρει ο Wells. «Αν το διοχετεύσεις σωστά, το άγχος μπορεί να σε κάνει εξυπνότερο». Για παράδειγμα, αν είσαι φοβισμένος για μια ομιλία, φαντάσου τον εαυτό σου να μιλάει με αυτοπεποίθηση. Ετοιμάσου να απολαύσεις το χειροκρότημα.

Χρόνιο στρες
Το πρόβλημα: Το τελευταίο στάδιο είναι το χρόνιο άγχος. Αυτό μπορεί να κρατήσει βδομάδες ή και μήνες και να βλάψει πραγματικά το μυαλό σου. Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι το χρόνιο άγχος επηρεάζει αρνητικά τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου. Η ορμόνη του στρες κορτιζόλη βλάπτει τα νευρικά κύτταρα του μυαλού σου. Αυτό σε κάνει πιο επιρρεπή στις ψυχολογικές και καρδιαγγειακές ασθένειες.

Λύσ' το: Τρώγοντας υδατάνθρακες υψηλού γλυκαιμικού δείκτη, όπως λευκό ψωμί και λευκό ρύζι, θα βελτιώσεις την εκκαθάριση κορτιζόλης από τον οργανισμό σου, που σε βοηθά να απομακρυνθείς από το χρόνιο άγχος. Πρέπει να αποφύγεις το αλκοόλ, δεν είναι λύση: «Το αλκοόλ μπορεί να σου προσφέρει ανακούφιση από το άγχος, αλλά επηρεάζει τη χημεία του μυαλού, κάνοντάς σε μακροπρόθεσμα πιο επιρρεπή στο άγχος και την κατάθλιψη», σε προειδοποιεί ο Lord.

Οξύ στρες
Το πρόβλημα: Ακόμα ανησυχείς; Οι μετωπιαίοι σου λοβοί -ειδικοί στην ανάλυση προβλημάτων- στέλνουν πληροφορίες στην αμυγδαλή και στους κροταφικούς λοβούς, οι οποίοι ελέγχουν τις αντιδράσεις σου στον κίνδυνο. «Η διαδικασία συνεχούς ανησυχίας (SWP) πυροδοτεί το οξύ στρες, το οποίο διοχετεύει αδρεναλίνη στην κυκλοφορία του αίματος», αναφέρει ο Adrian Lord, σύμβουλος ψυχιάτρου στο νοσοκομείο Cygnet στο Harrow.

Λύσ' το: Η οξυτοκίνη και η ντοπαμίνη είναι οι ορμόνες που ψάχνεις στον οργανισμό σου αν θες να είσαι cool. Βάλε στο πρόγραμμα 20λεπτο τρέξιμο, 3 φορές την εβδομάδα, και μία αγκαλιά με αγαπημένο πρόσωπο κι αυτές θα κάνουν πάρτι στον οργανισμό σου.
Πηγή: www.menshealth.gr

COMMENTS

Όνομα

Αρθρογραφία_Αναλύσεις,572,Αφιερώματα,198,Μαχητικά_Νέα,244,
ltr
item
W A R R I O R S: ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΟΥ! Το στρες είναι ένα κτήνος με πολλά κεφάλια. Κόψ' τα από τη ρίζα!
ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΟΥ! Το στρες είναι ένα κτήνος με πολλά κεφάλια. Κόψ' τα από τη ρίζα!
http://www.fightbook.gr/media/k2/items/cache/c8c03a14b880e1993c74db74663b0cf1_L.jpg
W A R R I O R S
http://www.warriors.gr/2017/06/blog-post_82.html
http://www.warriors.gr/
http://www.warriors.gr/
http://www.warriors.gr/2017/06/blog-post_82.html
true
84155371823626093
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy