Δάσκαλος-Μαθητής, μια ζωντανή σχέση σε ένα απαιτητικό περιβάλλον !!

Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι από πολύπλοκες μέχρι δύσκολες πόσο μάλλον όταν εμπλέκεται η διαδικασία της μάθησης και ειδικότερα σ...




Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι από πολύπλοκες μέχρι δύσκολες πόσο μάλλον όταν εμπλέκεται η διαδικασία της μάθησης και ειδικότερα σε ένα χώρο τόσο ιδιαίτερο και απαιτητικό όσο αυτόν των πολεμικών τεχνών / συστημάτων αυτοάμυνας / μαχητικών αθλημάτων.

Η σχέση δασκάλου-μαθητή είναι μια ζωντανή, εξελισσόμενη και ανατροφοδοτούμενη σχέση και ως τέτοια συνεχώς μεταβαλλόμενη θετικά ή αρνητικά... Η φύση αυτής εξαρτάται από την κοινή πορεία των δύο συμβαλλόμενων μερών.


Ο δάσκαλος οφείλει να δημιουργήσει καταρχήν τις βέλτιστες συνθήκες “υποδοχής” του “νέου” μαθητή παρέχοντας ένα περιβάλλον από τη μία φιλόξενο αλλά από την άλλη θεσμοθετημένο πάνω σε όρια και κανόνες ώστε να καλλιεργηθεί το αίσθημα δικαιοσύνης, στοιχείο απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία της σχολής. Αυτονόητη προυπόθεση είναι η ύπαρξη φυσικά ολιγομελών τμημάτων διότι είναι γνωστό τοις πάσι ότι ποιότητα και ποσότητα είναι ποσά αντιστρόφως ανάλογα, τόσο στην μετάδοση της γνώσης όσο και του ήθους (στα καλύτερα δυνατά πλαισια εν πάση περιπτώση).


Σε δεύτερο χρόνο, την ώρα εξάσκησης της τέχνης, στην “ορθή πράξη” πρέπει να επιβραβεύει το μαθητή ενώ στην “αστοχία” να αποδοκιμάζει αυτήν κι όχι το μαθητή φερόμενος πάντα ως ¨ενήλικος” (Grand Master Γιάννης Λαιμοδέτης). Ταυτόχρονα ο δάσκαλος από τα παλιά κιόλας χρόνια αποτελούσε παράδειγμα προς μίμηση, όχι μόνο στη χρήση και στη μετάδοση της γνώσης αλλά και στο ήθος το οποίο όμως πρέπει να συμφωνεί με τον τρόπο ζωής του. Για τη μεταδοτικότητα δε θα αναφερθώ, είναι κάτι έμφυτο τελικά, καλώς ή κακώς. Πρέπει να εφαρμόζονται παρόλα αυτά οι καταλληλότερες μέθοδοι διδασκαλίας (για ενήλικες) και παιδαγωγικής (όταν έχουμε να κάνουμε με παιδιά).


Τέλος ως ο έχων και το ρόλο του συντονιστή της ομάδας πρέπει να αναγνωρίζει το ποιόν του μαθητή, μέσω τόσο της συμπεριφοράς του στη σχολή όσο και εκτός αυτής. Τα λάθη είναι για τους ανθρώπους, αλλά συμπεριφορές ανήθικες που προσβάλλουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τα μελη της ομάδας, πρέπει να τιμωρούνται παραδειγματικά και ο “μαθητής” να αποβάλλεται από τη σχολή και το σύστημα για τη διαφύλαξη του ευρύτερου συνόλου. 'Οπως είχε αναφέρει κάποτε ο δάσκαλος μου, Master Αθανάσιος Γάλαρης: “Ευτύχημα είναι η απογοήτευση από τους ανθρώπους, διότι έτσι ξεκαθαρίζει το τοπίο σου”. Εν προκειμένης “εξαγνίζεται” το σύστημα, καθαρίζει το χωράφι της μάθησης από τα αγκάθια.


Τώρα όσον αφορά στους μαθητές ας κάνουμε μια παραδοχή και ας τους χωρίσουμε σε 2 κατηγορίες, στους φιλοδοξούντες να φτάσουν “ψηλά” και σε εκείνους που έρχονται για γυμναστική, περιστασιακή ενασχόληση, βασική γνώση τεχνικών κ.τ.λ...
Στην πρώτη κατηγορία οι ανήκοντες πρέπει να θυμούνται απλά 2 βασικά ρητά:
Η μαύρη ζώνη είναι μια λευκή ζώνη που δεν τα παράτησε ποτέ και...
Η ίδια ζώνη φανερώνει την πίστη στο δάσκαλο ταυτόχρονα με το αντίστοιχο επίπεδο τεχνικής κατάρτισης.
Στη δεύτερη κατηγορία θα πρέπει ο ασκούμενος/ενασχολούμενος να έχει βαθιά συναίσθηση της ιδέας εναρμόνισης με την ομάδα σεβόμενος το κάθε μέλος της, επιδεικνύοντας αυτοπειθαρχία, πειθαρχία και συνέπεια. Η προσπάθεια πρέπει να είναι συνεχής αλλά να έχει σα στόχο την καλυτέρευση του εαυτού του σε σχέση με αυτό που ήταν χθες κι όχι σε σχέση με τους υπολοίπους.


Στον ευρύτερο χώρο των πολεμικών τεχνών δεν πρέπει να λησμονούμε τις ρίζες αυτού... το bushido, την ηθική... Πολεμική + Τέχνη : Ο όρος “τέχνη” εύκολα κατανοητός, ο όρος “πολεμική” όμως...? Ο πόλεμος δεν ειναι μοναχά η χρήση των όπλων αλλά πρωτίστως οι αρετές που συνοδεύουν τον ανδρείο... κάποιες από τις οποίες αναλύθηκαν παραπάνω. “Ο μεγαλύτερος εχθρός είναι ο εαυτός μας” άλλωστε... (Ντίκενς).


Εν κατακλείδι υπάρχει ένας αστάθμητος παράγοντας στη “σχέση” δασκάλου-μαθητή ο οποίος ειναι χαώδης και μη προσεγγίσιμος πλήρως. Η “χημεία” μεταξύ τους, έννοια η οποία συμβάλλει με τη σειρά της και στην ταχύτητα εκμάθησης, εφόσον φυσικά η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι στείρα εκπομπή και λήψη πληροφοριών.




Απόστολος Πανταζής
D.A.S. Streetfighting Director
I-C.A.T. Trainer

Systema Spetsnaz Instructor

COMMENTS

Όνομα

Αρθρογραφία_Αναλύσεις,572,Αφιερώματα,198,Μαχητικά_Νέα,244,
ltr
item
W A R R I O R S: Δάσκαλος-Μαθητής, μια ζωντανή σχέση σε ένα απαιτητικό περιβάλλον !!
Δάσκαλος-Μαθητής, μια ζωντανή σχέση σε ένα απαιτητικό περιβάλλον !!
https://1.bp.blogspot.com/-AWX6xjeoz_A/WZ6umc97FWI/AAAAAAAAA_Y/wkbosEzbPiEZusU6VYNPdGn4pahTVhthwCLcBGAs/s640/c12b4cd6025e65eb85bf0faeb439d329.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-AWX6xjeoz_A/WZ6umc97FWI/AAAAAAAAA_Y/wkbosEzbPiEZusU6VYNPdGn4pahTVhthwCLcBGAs/s72-c/c12b4cd6025e65eb85bf0faeb439d329.jpg
W A R R I O R S
http://www.warriors.gr/2017/09/blog-post.html
http://www.warriors.gr/
http://www.warriors.gr/
http://www.warriors.gr/2017/09/blog-post.html
true
84155371823626093
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy